Julias Födelsedagskofta

Äntligen är datan fixad så att jag kan blogga igen!
Nu var ju inte problemet så svårlöst, jag hade missat att man måste slå på den oxå. Ja ja jag vet men jag är bra på annat :-)
Det är dax för Julias tröja
 
 
Jag hade gått o spanat på denna koftan länge o visste att den fans uppstickad i skyltfönstret hos rätstickan i Malmö.
Tog med mig Julia för provning, men affärsinnehavaren  hade tagit hem koftan  o dessutom fans inte angoragarnet i rätt färg. Men hon rekomenderade ett annat garn Hjärtegarns alpaca, o färgen var ju perfekt
så det fick det bli.
 
 
blockning pågår
 
 
Enligt begäran har jag förlängt koftan ca 15 cm på längden, o ärmen är 3/4 lång i stället för kortärmad. Den är för varm för att vara kortärmad.
 
 
 
 
Skrutt oxå! jag råkade sätta in en likadan bild som jag redan hade o jag kan inte få bort den. Så det får vara så
 
 
Och detta var ju inte heller den optimala bilden fingret kom med o Barbro ser hysterisk ut. Hahahaha ok jag fattar! jag ger mig för idag :-)
Skall bara sätta in en kärleksbild oxå. Detta är kusin Ida med sin fina mamma! Det är så mkt kärlek i denna vackra bild <3
 
 


Kommentarer
Maritas Maskor

Oj, så snygg den blev!! Den passar din dotter perfekt och färgen är ju bara såå snygg!!

Svar: Tack Marita!Jag är väldigt nöjd o det är dotter oxå. Hon har använt den jättemkt, det är verkligen hennes färg!
Tant ulltuss

2014-04-15 @ 20:14:52
URL: http://maritasmaskor.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tantulltuss.blogg.se

denna blogg handlar om en tant som går igång på garn, stickning, trädgård o bakning

RSS 2.0