Barbros tröja

Då var Barbros tröja oxå klar.
Det är ju inte alldeles lätt att sticka tröjor till en Mops. Dom har ju en något annorlunda kropsform :-)
Jag utgick från en mönster som jag hittade på Drops.se, som jag förövrigt har stickt 3 par knästrumpor i.
Garnet jag använt är som vanligt Tuna, plädgarn från Borgs vävgarner. Detta är ju lite tunnare än Karisma som mönstret var i. Så det var att räkna lite. Jag tog maskantalet som passar till större hund, och måtten till mellanhund och flyttade fram avmaskningen för benen något.
 
 
 
 
Det var ju tur att jag hade Sören som ställde upp och agerade provdocka när Barbro var hemma hos sig. Även om kroppsformen skiljer sig något så är dom typ lika tjockskallade =-). (förlåt Barbro, o Sören me för den delen)
Han var mkt tålmodig o klagade inte fast han inte ens fick betalt.
 
 
 
Barbro var ju självklart me o provade då hon var här o hälsade på!
 
 
Hon somnade! så så jobbigt kan det ju inte varit!
 
 
 
 
 
 
 
 
Om det är någon som har en mops och vill h lite mer detlaljerad hjälp så hör gärna av dig till mig så kan jag tala om hur jag gjorde.
Tack o hej för denna gången!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Eva

Hej Anna! Blev så inspirerad av din mopströja till Barbro. Så nu håller jag på med en tröja till Franz Ludwig, min lilla mops! Det är ju lite pyssligt med tanke på kroppsformen 😄

2014-01-16 @ 17:01:57
Eva

Hej Anna! Blev så inspirerad av din mopströja till Barbro. Så nu håller jag på med en tröja till Franz Ludwig, min lilla mops! Det är ju lite pyssligt med tanke på kroppsformen 😄

Svar: Hej Eva! Hur stor är Franz Ludwig? Barbro är ganska liten, väger ca 6 kg bara. Om jag skulle gjort en ny tröja nu skulle jag ha börjat med benavmaskningen ytterligare några centimeter tidigare, så man förhindrar skavis. Fråga gärna om tips, Lycka till! kram Anna!
Tant ulltuss

2014-01-16 @ 17:01:58
Eva

Hej Anna!

Frasse är inte så stor för att vara kille, knappa 9 kg. Tröjan nästan färdig, men tror att den blir liten. Får väl se när han kan testa. Kul att höra av dig 😄! Kram Eva

Svar: Kan du inte skicka ett foto till mig. [email protected]. Kram Anna!
Tant ulltuss

2014-01-17 @ 13:11:48
vuxenmamman

Oj oj oj så fin den blev!!! Bra jobbat!

Svar: Tack snälla! :-)
Tant ulltuss

2014-01-29 @ 11:15:02
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tantulltuss.blogg.se

denna blogg handlar om en tant som går igång på garn, stickning, trädgård o bakning

RSS 2.0