Marylins kofta!

Marylins kofta eller kavaj. Det beror på hur man ser på den. denna kofta stikade jag i höstas, men hade inga bilder på den, när Marylin hade den på sig. Men eftersom jag har fått ha henne här hos mig denna veckan så passade jag på att ta några foton. Tyvärr kunde vi inte fota utomhus för det har regnat nästan hela tiden.
 
 
 
 
På denna bilden ser det ut som om den är fult ihopsydd mitt bak, men i verkligheten syns det knappt.
Den var jättekul att sticka. Jag har aldrig stickat något liknande förut. Som rundad kant o flätverket i ryggen. Det hände något hela tiden.
 
 
Ha ha kolla fötterna som kom med när jag fotade. Ser skitiga ut men det är solbrännan efter sandalerna.
 
 
 
 
 
 
 
Detta var ett mönster som jag hittade på Drops.se. Garnet är Nepal 65% ull 35% alpacka. Stickor nr 5.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Sthlmsmamman

Snyggisar både koftan och M.
Och du bytte gubben mot ungen din, bra byte!

Svar: Ha ha ja ombyte förnöjer!
Tant ulltuss

2014-01-11 @ 15:08:35
vuxenmamman

Vilken ursnygg kofta! Ser helt underbar ut. Och den klär modellen utmärkt.
Kul att hitta dig via instagram och sen koppla ihop dig med denna bloggen.

Fin blogg har du skapat. Återkommer gärna.
KRMA

Svar: Tack så mkt! Modellen är min dotter Marylin. (När vi bodde i Genarp för 8 år sedan hade hon en pojkvän som bodde i Veberöd eller vetebröd som vi sa )
Jag blir jätteglad när folk hittar till min blogg! Vardet via IG?
Kram Anna Bergman!
Tant ulltuss

2014-01-12 @ 19:13:17
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
vuxenmamman

Ja jag hittade din blogg via Instagram! Och idag hade vi stickträff i Genarp! Vilket sammanträffande!

Svar: Ja världen är så liten ibland =)
Tant ulltuss

2014-01-12 @ 20:40:54
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tantulltuss.blogg.se

denna blogg handlar om en tant som går igång på garn, stickning, trädgård o bakning

RSS 2.0