En härlig dag i Hessleholmskogen.....

Julia o jag var ute i skogen hela förmiddagen igår. Vi hade packat ryggorna med lite stickat ( läs mig ) o lite ugglor ( läs julia ). Barbro fick självklart oxå hänga på, men hon hade ingen egen rygga så vi fick ta hennes saker i våra ( läs godis o ben ).
 
 
 
Triss i tofflor.
Mönstret till dessa tofflor köpte jag som ett litet färdigt kit, när vi åkte förbi Kilafors garntjänst, i somras.
Dom blev så himla bra o sköna så jag stickade genast 2 par till i Stoff o Stils Wool, och det kommer inte att bli dom sista....
 
 
 
 
 
Detta mönster kommer från Drops.se o är stikade i Tuna plädgarn från Borgs vävgarner.
O nu några från Boken vantar för alla årstider. Alla är stickade i samma som ovan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja det blev en hel del. Men det var otroligt roligt.
En sista bild.
Julia anade ugglor i mossen (mossan).
 
 
Det får bli allt för idag. Vi syns igen?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Sthlmsmamman

Dom rosa vantarna som inte är klara ännu, blir ju hur läckra som helst. Mycket finare i ditt färgval än i boken. Dom ska jag försöka mig på!
Och tofflorna är ju jättefina. Allt, precis allt är så fint, även fotona!

Svar: Ja jag blev själv väldigt nöjd med bloggen idag. Dom rosa har jag tänkt på flera veckor, jag älskar rosa o cerise ihop. Om du vill kan jag skicka mönstret på tofflorna till dig
Tant ulltuss

2013-11-19 @ 19:10:16
Sirpa Fransson

tofflorna....to die for

Svar: tack! Jag köpte garn o mönster från Kilafors efter att vi hade åkt från er i somras. om jag får för mig att jag hinner sticka några, men lovar inget säg en favvofärg.
Tant ulltuss

2013-11-19 @ 22:20:17
Sirpa Fransson

Jag gillar ju rosa.....
Vilken fin blogg du har så kul att läsa om dina fina sticksaker.
Vi borde ses igen snart
kram

Svar: Tack! ja vi borde absolut ses snarast, direkt efter jul eller så
Tant ulltuss

2013-11-19 @ 22:50:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tantulltuss.blogg.se

denna blogg handlar om en tant som går igång på garn, stickning, trädgård o bakning

RSS 2.0