Loppis i Malmö

För ett tag sen hade jag o Julia ett plats på On The Flee i Malmö. Vi ( läs Julia ) höll på i flera månader o förberedde oss, plockade fram, valde, sorterade, tvättade, hängde upp, lagade, mm mm........och till slut så hade vi enats om vad som skulle med. Vi lånade bockar o bordsskivor på Julias jobb Mixhuset i Hässleholm, packade en mindre lastbil, som Uffe lånat på sitt jobb  och åkte in till Malmö, och började packa upp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi blev jättenöjda med våran hörna, o försäljningen gick över förväntan bra. 
Varken Julia eller jag hade förstått att det var både på lördagen och söndagen, så vi hade ju sålt slut på jättemkt, det var bara hem o leta nya fynd till söndagen. 
Så när vi skulle hem på söndagen hade ju Uffe åkt tillbaka till stockholm med lånelastbilen! Men Julia flörtadein sig hos grannen o vi fick låna hans Renault Berlingo. Världens bästa lastarbil. Tusen tusen tack Annika o Lasse  för lånet:) <3 det hade inte gått utan.
 
 
Vi var dessutom jätteduktiga på att inte handla med oss en massa saker hem. Några små fynd men annars bara förtjänst. Summa summarum: en helt fantastiskt rolig helg detta skall vi göra om o resten skall vi sälja någon gång någon stans på någon bakluckeloppis : )
 
en liten kärleksbild får avsluta även detta inlägg. Mitt barnbarn Barbro är påskkärring <3
 
 


Kommentarer
Maritas Maskor

Grattis till försäljningen! Det är verkligen perfekt att bli av med gamla grejor som får komma till nytta och glädje hos någon annan. Får man dessutom några kronor, så är det ännu bättre!
Men du, det var den sötaste påskkärring jag har sett!! Makalöst gullig!!

Svar: Förlåt att det dröjde så länge innan jag publicerade :( jag har inte varit inne på datan bara på telefonen o där vet jag inte hur man gör. Det är ju väldigt trevligt att både stå själv o gå på loppisar, och som du säger trevligt att få in några kronor. Ja visst är hon söt lilla Barbro <3
Tant ulltuss

2014-05-18 @ 08:44:44
URL: http://maritasmaskor.blogspot.com
Lovisa

Nu har jag även hittat till din blogg, och vad mycket fina fynd som syns på bilderna!

Svar: Va trevligt att se dig här! Och tack så mkt, jag skall försöka bli lite flitigare på att blogga, fast det säger jag hela tiden så ni får ta det med en nypa salt ;)
Tant ulltuss

2014-05-18 @ 21:24:18
URL: http://purlfect.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tantulltuss.blogg.se

denna blogg handlar om en tant som går igång på garn, stickning, trädgård o bakning

RSS 2.0