Lovikkapotpuri

Nu är julen slut, o bara nyårshelgen kvar innan allt återgår till sin gilla gång. Jag älskar julen men det är skönt när allt blir vanligt.
Jag hade tänkt bjuda er på en del fina Lovikkabilder idag. Det är jättekul att sticka lovikkavantar, det går fort o det går inte att misslyckas. Det är i o för sig väldigt arbetsamt att rugga dom, men det är absolut värt besväret. o nu när jag har lärt mig att brodera dom fint är det ännu roligare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dom vantarna som har en mönsterstickad mudd är designade av Anita Wiksten. Jag såg mönstret på hennes blogg. Häxans stickor bloggspot.
Dom andra med broderad mudd har jag hittat på Rät o avig Bloggspot. Hon som har den bloggen heter Ann-Britt Eklund.
Mina är ju långt ifrån lika fint broderade som hennes, men övning ger färdighet.
Som jag nämnde ovan är det väldigt roligt att sticka lovikka. Våga prova. Jag hjälper er gärna
Vi syns igen hej hej.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Maria

Åh, vad fina, kan inte du lära mig när vi är hos er?! Kramar!

Svar: Jättegärna vi kan handla garn på tisdag i garnaffären i trelle
Tant ulltuss

2013-12-29 @ 19:12:34
Sthlmsmamman

Gott nytt år!

Svar: Detsamma till dig fina Birgitta <3
Tant ulltuss

2014-01-01 @ 21:13:29
Kristina

Jag följde din profil på instagram och hittade hit:) WOW så otroligt inspirerande saker du gör!!! Ha en underbar onsdag ♥

Svar: Tack! Va underbart o gå upp o dricka sitt morgonkaffe slå på datorn o mötas av dessa vackra ord. Jag skall absolut ha en underbar onsdag Tack!!!
Tant ulltuss

2014-01-15 @ 08:02:18
URL: http://selhammer.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tantulltuss.blogg.se

denna blogg handlar om en tant som går igång på garn, stickning, trädgård o bakning

RSS 2.0