Julias Tröja

Julias tröja har ju oxå varit färdig sen före jul. Men som ni alla vet har man lite annat för sig i December, så det blev aldrig tid till att fota tröjan.
Men efter att ha kört Marylin till Malmö central för att hon skulle ta tåget hem till Stockholm, körde jag vidare till Hessleholm. Till Julia o Barbro för stickmys fotografering o provtagning av Barbros tröja .( kommer blogginlägg om den senare när den är färdig)
 
 
 
 
Mamma sluta nu jag bryter ihop om du tar en ända bild till.
Jag tänker krama Barbro nu......
 
 
 
Efter en första provning konstaterade vi att tröjan var minst 10 centimeter för kort. 
 
 
Så det var bara att repa upp till början på ärmhålet o sticka om oket fram o bak :-( 
Men här är den färdig o ligger o torkar efter tvätt.
 
 
Jag hittade mönstret i boken Lättstickat finstickat av Anna Wilkinson.
Jag har bloggat om detta förut, november 2013. Ni kan kolla där om det fins intresse.
Tack för idag vi ses.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Sthlmsmamman

Lätt stickat låter som en bok för mig!
Superfint på Gullan!

Svar: Den boken är väldigt enkel o lättförståelig
Tant ulltuss

2014-01-12 @ 21:35:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tantulltuss.blogg.se

denna blogg handlar om en tant som går igång på garn, stickning, trädgård o bakning

RSS 2.0