En liten tripp till Ystad.....

Jag skrev i torsdags att jag skulle ta en liten tripp med grannen till Ystad. Grannen messade mig o frågade om det var hon som var grannen. När vi kommit överens om att hon var den rätta grannen åkte vi.
Väl framme vid garnbutiken möttes vi av en skylt, stängt p g av sjukdom.  Eftersom vi var väldigt tidiga beslöt vi oss för att det förhoppningsvis var gårdagens skylt, så vi fortsatte till Svarte bageri för att köpa sveriges godaste levainbröd. Väl där möts vi av ytterligare en skylt, idag stängt .Vi fick åka till ica kvantum och handla bröd. Sen åkte vi tillbka till garnbutiken, precis lagom för att se om det var öppet, o vi kom samtidigt som någon tog ner sjukdomsskylten.
Och förutom bröd blev detta resultatet av den lilla trippen till Ystad.
 
 
 
 
Ett par sköna tofflor som Marylin min äldsta har önskat ett tag.
Jag har stickat dom i Eskimo 100% ull från Drops garn.
Mönstret har jag som vanligt hämtat ur skattkistan www.garnstudio.com 
Gå in där o kolla om ni inte har gjort det innan.


Kommentarer
Mia

Å så fina! Varma och gosiga.

Svar: tack Mia! Vad roligt att du hittat min blogg!
Tant ulltuss

2013-11-13 @ 15:55:42
Sthlmsmamman

Så bedårande! Raggisar är ju helt ute nu....

Svar: tack! Ja dom blev väldigt fina!Marylin önskade dom redan i somras men jag hade glömt bort det.
Tant ulltuss

2013-11-13 @ 21:33:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tantulltuss.blogg.se

denna blogg handlar om en tant som går igång på garn, stickning, trädgård o bakning

RSS 2.0