Marylins kofta!

Marylins kofta eller koftsjal är klar o lämnad.
Det var en födelsedagspresent o den blev ju väldigt fin. Fantastiskt rolig stickning, jag har aldrig gjort något liknande. Det är tur att hon väljer ut lite udda plagg, presis som kavajen, så man lär sig att stika lite nya saker.
 
 
Från början såg det ut som om det skulle bli en duk!
 
 
 
 
 
 
 
Sen var det dax att blocka!  O det hade jag aldrig heller gjort, så in med en vädjan på FB o IG o jag fick massor av possitiv feedback. Dom flästa sa att man skulle inhandla skumplattor ( fans för en billig peng på Biltema ) sagt o gjort tur att vi köpte 2 paket för den var stor, o sen spänna upp den med knappnålar o tur att jag köpte nya knappnålar för det gick åt ett par stycken ;-)
 
 
Sedan spände jag även upp ärmarna men det har jag ingen bild på. o efter det var det bra att sy ihop den o packa in den i fint paket.
 
 
 
 
Sådärja! nu gick modellen in för det var soligt men kallt o vi skulle ju äta tårta oxå :-)
 
 
Avlutar som vanligt med en kärleksbild!
Mormor jag kan sitta jättefint i soffan om jag får något gott ;-D
 
 
 
 
 


Kommentarer
Kristina

Helt underbar kofta!! Var finns ett mönster? Ravelry? Blev ju otroligt sugen av dina fina bilder ♥

Svar: Tack snälla! Jag blir alltid så himla glad när någon kommenterar o inspireras :-)
Detta mönstret o garnet är från Drops.se mönstret heter Daybreak 148-1, garn dropps alpaca + dropps kid-silk, färg dovrosa. Den var jätterolig att sticka.
Lycka till! anna bergman
Tant ulltuss

2014-03-24 @ 08:02:06
URL: http://selhammer.blogspot.se
Karin

Åh, den var ju underbar! Jag har länge letat efter en finkofta att sticka till mig själv som inte trivs i stickat egentligen. Men den här tror jag verkligen jag skulle gilla. Väl utfört och snyggt jobbat!

Svar: Tack snälla! Den var väldigt rolig att sticka.
Tant ulltuss

2014-05-01 @ 17:21:36
Helen

Hej! Jag har också påbörjat denna kofta, får erkänna att jag blev inspirerad av dig! :) Jag har dock stött på problem med diagrammet, får inte antalet maskor att stämma. Följde du beskrivningen helt? Mvh /Helen

Svar: Hej Helen!Jag följde mönstret exakt o kan inte minnas att jag stötte på några problem. Men om du förklarar var du är så kan jag gå in på mönstret o se om vi förstått olika
Kram anna
Tant ulltuss

2014-07-14 @ 18:36:14
Helen

Hej igen! Det visade sig att jag missförstod antalet ökningar och minskningar, jag läste inte beskrivningen ordentligt helt enkelt! Så nu flyter det på bra. Men TACK snälla du för erbjudandet! Kram till dig! / Helen

Svar: va skönt att höra. hör av dig igen om du behöverkram anna
Tant ulltuss

2014-07-15 @ 21:19:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tantulltuss.blogg.se

denna blogg handlar om en tant som går igång på garn, stickning, trädgård o bakning

RSS 2.0