halvvantar Elsa

Fina halvvantarna Elsa är klara.
 
 
När den första var färdig, tyckte jag att den var alldeles för stor vid fingrarna. Men tänkte att den nog krymper ihop i tvätten.
 
 
Men det gjorde dom inte. Så det var bara att repa. Eller bara o bara jag har aldrig repat upp något förut som har varit tvättat. Men efter lite pillande gick det ganska bra faktiskt.
 
 
Sen försökte jag mig på att arrangera en bild som passade ihop med boksidan.
Gick sådär, jag är inte så bra på att fota o så, men jag lär mig undan för undan.
 
 
 
 
 
Jag blev hursom helst väldigt nöjd med stickresultatet.
Och som vanligt har jag använt Borgs Tuna plädgarn, och strumpstickor 2.25.
Funderar på att prova magic loop, men det är svårt att lära gamla hundar sitta.Har ju använt strumpstickor i över 40 år. Men man vet aldrig....
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tantulltuss.blogg.se

denna blogg handlar om en tant som går igång på garn, stickning, trädgård o bakning

RSS 2.0