Klar

Nu har har jag stikat klart Julias jumper, den skall bara monteras. Men innan jag gör det skall jag åka upp till henne för att se så den inte blir för kort. För då måste ja repa upp till ärmavmaskningen o förlänga den. Vi får hoppas på det bästa....
 
 
 
Så då kunde jag sticka färdigt Uffes andra toffla. Jag tror han blev ganska nöjd.
 
 
 
jag har stickat dom i wool 100 % ull + raggsocksgarn 70% ull 30% polyamid Garnet är från Stoff o Stil, det filtar sig väldigt bra i tvätten på kortprogram 30+ och högsta centrifugering 1200 varv.
 
Sen var jag ju tvungen att börja stika på ytterligare ett par vantar ur boken vantar för alla årstider. Denna gången blir det ett par halvvantar Elsa.
 
 
I morgon skall jag nog ta med mig grannen och åka till Ystad för julklappsgarninhandling...
Vi hörs
 
 


Kommentarer
Julle

Åh va fint allt ser ut!! Du är bäst!! :-D

Svar: nej du :)
Tant ulltuss

2013-11-07 @ 23:44:49
j

Jag undrar vilken granne?

2013-11-08 @ 00:17:14
Sthlmsmamman

Men åh, jag har fortfarande inte börjat med något från boken. Behöver komma ner till dig och få lite påputtning! Allt blir ju så fint när du gör <3

Svar: du är så välkommen närhelst du önskar kära Birgitta. Saknar dig!
Tant ulltuss

2013-11-12 @ 18:33:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tantulltuss.blogg.se

denna blogg handlar om en tant som går igång på garn, stickning, trädgård o bakning

RSS 2.0