Första inlägget

Jaha här kommer ytterliggare en blogg som handlar om stickning o garn.
Jag följer en massa bloggare o tycker att det värkar så roligt att dela med sig av det man gör. det blir inte så ensamt. Så jag hänger på tränden o provar jag me.
 
Läste dödergöks blogg för några veckor sen, där hon skrev en fantastisk recention om boken vantar för alla årstider av ClaraFalk/Kamilla Svanlund. Nästa dag stog jag nere i bokhandeln o hittade ytterligare en bok som blev min. Lättstickat finstickat av Anna Wilkinson.
 
 
 
 
 
 
 
Fingrar o huvud gick upp i högvarv o började speeda. Tre par av vantarna blev klara på en vecka!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det sista paret han jag inte fota ihop när dom var färdiga. Jag lämnade dom till dottern fortfarande blöta.
 
Jag har använt Borgs vävgarners Tuna, som egentligen är ett plädgarn för vävning. Men jag älskar detta garnet och stickar mkt i det. först är det lite hårt, men efter tvätt blir det helt fantastiskt mjukt o lite filtat. Jag tvättar det i  kortprogram  20 min i 30+ o på högsta centrifugering 1200 varv. Det finns i otroligt många färger. Ligger i Vittsjö norr om Hässleholm. man kan beställa garn därifrån på www.borgsvavgarner.se
 
det här var ju jättekul! Skulle ha gjort detta för länge sedan.
I morgon kanske jag hinner fixa en profilbild vem vet?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Marylyn

Åh vad duktig du är med stickorna! Fast det har du ju alltid
varit :-)

Lycka till med bloggen!
Marylyn

Svar: Hej kära märpan! va glad jag är över att du hittat o komenterat min blogg
Kram annapanna!
Tant ulltuss

2013-11-02 @ 09:15:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tantulltuss.blogg.se

denna blogg handlar om en tant som går igång på garn, stickning, trädgård o bakning

RSS 2.0